MIG BALTIC.jpg

MIG BALTIC kļūst par Igaunijas DIY tirgus spēlētāju

 

Ienākt tirdzniecības segmentā laikā, kad Globālās finanšu krīzes seku iespaidā preču un pakalpojumu tirgus uzņēmumu finansiālās darbības rādītāji strauji krītas? Iekarot Igaunijas tirgu gadā, kad vispasaules pandēmijas radītās sekas ņem virsroku, vairāku nozaru uzņēmumu finansiālās darbības rādītājus velkot mīnusa zīmē? Šķiet neticami, bet MIG Baltic ir Latvijas veiksmes stāsts.

MIG Baltic ir instrumentu un to piederumu vairumtirdzniecības uzņēmums, kas darbojas DIY segmentā. Dibināts 2009. gada novembrī un, lai arī varētu domāt, ka uzņēmuma nosaukums saistāms ar krievu iznīcinātājiem "MIG", tas tā nebūt nav, lai gan uzņēmuma dinamiskais izaugsmes temps iezīmē zināmas līdzības. Vēl jo vairāk, to apstiprina uzņēmuma dibināšanas laiks – gads, kad liela daļa uzņēmumu nonāca neapskaužamās finansiālās grūtībās, MIG Baltic nekļūmīgi raudzījās nākotnē ar optimismu un pārliecību.

Tapis zināms, ka 2020. gadā noslēgts sadarbības līgums ar Igaunijas vienu no DIY mazumtirgotāju līderiem - tīklu “ABC Ehituse” (Optimera Estonia AS). Kā viens no galvenajiem iespējas avotiem uzņēmuma darbības paplašināšanai ģeogrāfiskā skatījumā, ir finansējuma piesaiste sadarbībā ar kapitāla piesaistes kompāniju “Auctus Capital”. Nevar izslēgt arī kopējās tirgus tendences, kas vēl vairāk paspilgtina nozares attīstības dinamiku un spēju konkrētajam uzņēmumam paplašināt darbības loku. Arī fakts, ka DIY tirgus nav apstājies Covid laikā, tieši pretēji – tas strauji aug, jo neizbēgamā “darbs no mājas” situācija prasa lielākas rūpes justies mājvietā ērti un komfortabli. Nenoliedzami, ka vairāk brīvā laika resurss arī devis atdevi tieši šī nozares sektora spējai adaptēties kopējai ekonomiskajai situācijai. B2C modelis paredz vēl ciešāku individuālo pieeju patērētāju apmierinājuma veicināšanai, kas šajā gadījumā ir viena no veiksmes atslēgām pielāgojoties kopējai tirgus situācijai un pieaugošajam pieprasījuma līmenim un, kas izceļami - vēl vairāk sekmējot nozares izaugsmes tempu.

 

Kā paredz MIG Baltic darbības finanšu rādītāji, “Auctus Capital” nestais ieguldījums darbības attīstībā varētu uzņēmumam dubultot apgrozījumu.

Statistika rāda, ka 2020. gadā DIY ir vismazāk ietekmētā mazumtirdzniecības nozares joma, kur pārdošanas apjomi ir pat pieauguši, neskatoties uz Covid-19 ierobežojumiem un patērētāju uzticības indeksa samazināšanos. Pēdējo piecu gadu laikā būvmateriālu, mājsaimniecības preču un instrumentu tirgus Latvijā ir nepārtraukti pieaudzis (apgrozījumam ik gadu pieaugot par aptuveni 11%), ko uzskatāmi parāda grafiki (1. attēls). Bet, kas īpaši jāatzīmē, MIG Baltic uz pārējo nozares spēlētāju fona apgrozījumu ik gadu palielinājis par aptuveni 18%, lai arī kopējais analīzē iekļauto Latvijas tirgus nozares dalībnieku apgrozījuma pieaugums trīs gadu griezumā vērojams kā pavisam neliels – palielinoties par aptuveni 1.25% (2. attēls). Uzņēmuma MIG Baltic 2021. gadā gaidāmā straujā izaugsme paredzama saistībā ar paplašināšanos Igaunijas un Lietuvas tirgos, kā arī plānotu agresīvākas izmantotās stratēģijas vietējā tirgū pielietojumu. Turpmākajos gados uzņēmums plāno nostiprināt savas pozīcijas visā Baltijas tirgū. Vairumtirdzniecības izaugsmes prognozes pamatā ir sadarbība ar lielajām mazumtirdzniecības ķēdēm.

TOP Latvijas DIY mazumtirdzniecības ķēžu apgrozījums (Milj. EUR)           1. attēls

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOP Latvijas DIY mazumtirdzniecības ķēde
apgrozījums.png